2011-04-30

hej!

idag när jag for ut med wille i skogen kändes han pigg och det kändes bra med tanke på hur han var för några dagar sen. vi mötte flera djur, eller ett rådjur och en tjäderhöna och wille skötte sig bra, tyckte dom var lite konstiga men inget annat!
han kändes jättefin i traven, lyssnade bra och höll ett lämpligt tempo, men sen när jag skulle galoppera så hoppade han till som han oftast gör i fattningen men idag så lyckades han trampa av sig en av sina framskor och fick även ett balltramp..
så nu är wille barfota på båda fra, för vi ryckte lös den andra så han inte ska bli sne, men vi ska snart ta hit hovslagaren för wille måste ändå få nya skor för han har kvar sina broddar.

nu har jag nattat hästarna och kollt till willes galoppbandage, som jag lindade efter att jag kom tillbaka till stallet, och dom har fått mat och dyl.


(jag rider lätt så klaga inte på sitsen...!)

kram therese!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himla fin!:)

2011-05-01 @ 20:10:37
URL: http://olinlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0